Last video "Titanic-WSL"

Prosinec 2012

Video: RMS Titanic "Pride nad fall"

30. prosince 2012 v 10:43 | Patrik Martiník |  Videa
I o Vánočních svátích je dílna videí od "Titanic-WSL" v plném proudu. I když o Titaniku jsme měli nedávno video, rozhodli jsme se udělat další. Použili jsme při tom záběry z Titanic Walktrought Project a Ship Simulatoru 2008. Tímto bych jim chtěl poděkovat.
Ale vy si užijte nové video Usmívající se


Paluba F- Bazén

27. prosince 2012 v 22:57 | Patrik Martiník |  Paluba F

RMS Titanic byl po Adriatiku a Olympiku třetí lodí(a třetí lodí White Star Line), která měla na palubě plavecký bazén. A to v podpalubí, konkrétně na palubě F. Byl blízko Tureckých lázní na stejné palubě.
Do bazénu, který měl 5 metrů na šířku a 10 na výšku, se chodilo schodami, které byly na pravé straně bazénu.
Okolo bazénu byly, jako u všech bazénů, kachličky, které byly modrobílé se zajímavým tvarem. Po levé straně byly kabinky, ve kterém se cestující, kteří se chtěli vykoupat v bazénu, převlékali, vedle kabinek byly také sprchy.
Po stranách bazénu bylo zábradlí. Novinkou bylo také to, že v bazénu nebyla "sladká" voda, ale slaná.


Veselé Vánoce a Krásný Nový Rok

24. prosince 2012 v 12:35 | Patrik Martiník

"Titanic-WSL" přeje krásné Vánoce a Šťastný Nový Rok 2013 a děkujeme, že jste s námi :)

"Titanic-WSL" wish a Merry Christmas and Happy New Year 2013 and thank you with us :)


Paluba F- Turecké lázně

20. prosince 2012 v 19:26 | Patrik Martiník |  Paluba F

Na Titaniku si cestující mohli užít vrchol luxusu. Potvrzením tohoto faktu byla nádherná místnost na palubě F- Turecké lázně. Za jeden dolar si zpříjemnili cestující nádhernou, i když ne tak šťastnou plavbu.
Turecké lázně zahrňovaly lehátka na masáže, normální lehátka a "parní" místnost(byla vysazena vodní párou).
Byla to krásná místnost. Cestující chodili po kachličkové místnosti různých barev. Strop byl udělán do červena. Ze stropu mírně vystupovaly dlouhé "čtverce", které byly zelené. Svítilo se světly, které tak trochu měly tvar luceren. V Tureckých lázních byly také okna, které byly obklopeny světlem a zamřížovány.
Program Tureckých lázní připomínal finskou saunu. Cestující přešli s horké části do vedlejší chladné místnosti, a kdo chtěl, mohl pokračovat v relaxaci v bazénu.


Paluba F- Jídelna třetí třídy

17. prosince 2012 v 17:39 | Patrik Martiník |  Paluba F

Jídelní salónek pro třetí třídu se nacházel na palubě F a byl rozdělen jednou vodotěsnou přepážkou.
Místnost ve tvaru čtverce byla holá, bez žádných ornamentů či jiných výzdob, jen natřena bílou barvou. Na stěně byly jen háčky k pověšení kabátů, popřípadně pár prospektů White Star Line. Podlaha byla udělána do růžova.
Luxusní to cestující třetí třídy moc neměli, ale pro ně bylo uspokojující to, že měli kde spát a že měli každý den teplou stravu. Na stole byly ovoce, a cestující denně měli k dispozici čerstvě upečený chléb. Pili kávu a čaj z čínského porcelánu s tištěným znakem White Star Line a to nejen k tomu, aby se používali na jiných lodích(což se na Titaniku bohužel nestalo, protože všechen porcelán zmizel v hlubinách Atlantiku i s Titanikem), ale také k tomu, aby se zamezilo ke krádeži nádherného čínského porcelánu.


Video:RMS Olympic "The Old Reliable"

16. prosince 2012 v 18:51 | Patrik Martiník |  Videa
Po seriálu "The Liners of Dreams" jde YT kanál Titanic-WSL do "normálního chodu" a včera jsme zveřejnili nové video. A to druhou verzi o RMS Olympic, sestřičce Titaniku, která se jako jediná loď Olympic Class dochovala.


Paluba E- Kajuty třetí třídy

13. prosince 2012 v 16:52 | Patrik Martiník |  Paluba E

Kajuty třetí třídy byly vcelku luxusní, ve srovnání s ostatními loděmi.
Emigranti potřebovali z Evropy se dostat do Ameriky a často využívali právě Titanic. Na něm měli vše, co potřebovali: Jídlo, pití, mít kde spát, sprchovat, a další věci. Navíc, třetí třída nebyla zase tak špatná, jak někteří předpovídali.
Kajuty třetí třídy byly umístěny na palubách D(v zadní části) E,F,G. Do některých kajut byly vybrány rodiny, ale když emigrant cestoval sám, musel být v kajutě s ostatními emigranty. Samozřejmě, muž musel být ve stejné kajutě s muži a ženy s ženami, kvůli hygieně.
V kabinách bylo teplo, obsahovalo elektrické osvětlení.
Na čem emigranti spali? Většinou to byli pružinové matrace s polštářem a peřinou. Problém byl ve vanách. Ty byly v jedné místnosti, v jedné z nich byla vana pro muže, ve druhé pro ženy. Jenže, vana byly jen dvě(jedna pro muže a jedna pro ženy). Cestující se moc nekoupali, protože v té době panovala epidemie a při koupání ve společné vaně se často přenášelo plicní onemocnění.

Paluba E- Scotland Road

10. prosince 2012 v 18:21 | Patrik Martiník |  Paluba E

Skotská cesta, tzv. "Scotland Road" se nacházela na levoboku paluby E. Byla hlavní tepnou cestujících třetí třídy a hlavně pracujících na lodi, hlavně posádky.
Byla to nejdelší a nejužší chodba, která na Titaniku byla, i proto si ji tak vážíme. Poblíž Scotland Road se ubytovávala posádka, a ostatní důležití lidé pro cestující, aby se mohli mít na palubě co nejlépe.
Při potápění Titaniku byla Scotland Road zaplněná, hlavně kvůli cestujícím poslední třídy, kteří se chtěli dostat ven na člunovou palubu, aby se zachránili. Většinou, až na pár vyjímek, se to nepovedlo.
Ještě by se hodilo dodat, proč se právě "Scotland Road" téhle nádherné a proslulé chodbě říká. V anglickém městečku Vauxhall se blízko lodních doků nachází právě "Scotland Road" a proto se ji tak říkalo i na palubě nejslavnější lodi světa.


Seriál "The Liners of Dreams"

9. prosince 2012 v 11:10 | Patrik Martiník |  Videa: "The Liners of Dreams"
Dnešním dnem končí úspěšný seriál "The Liners of Dreams" a skončíme ničím jiným, než Titanikem. Ten začal svou panenskou plavbu 10.dubna 1912 a o pět dní později se potopil v chladných vodách Atlantského Oceánu. Zemřelo 1523 lidí..


Paluba E- Kajuty druhé třídy

5. prosince 2012 v 17:17 | Patrik Martiník |  Paluba E

Podle názoru cestujících druhé třídy je dáno, že druhá třída na Titaniku se rovnala úrvní třídě na kterékoli lodi. Možná je to fakt.
Pasažéři měli kabiny. Ty se nacházely po celé délce paluby E. Často byly vybudovány se čtyřmi posteli se závěsy. Kabiny byly malé, ale útulné.
Druhá třída měla k dispozici vodu, která je akceptovaná pro parníky. Cestující si odkládali svršky do připevněné skříně z mahagonu. Měli k dispozici také "skříňku" s umyvadlem. To teklo jen studenou vodu. Pro teplou si museli cestující říci stewardovi.
Rozdíl mezi první a druhou třídou byla v koupelnách. Ty byly vedle každé kajuty. Kajuty obsahovaly také "nočníky", kvůli mořské nemoci.

FB TITANIC-WSL

E-MAIL: TITANIC-WSL@EMAIL.CZ