Last video "Titanic-WSL"

Vyšetřování zkázy Titaniku- Část 1.

30. července 2012 v 20:50 | Patrik Martiník |  Vyšetřování zkázy Titaniku

Vlastnictví parníku RMS Titanic

Titanic byl lodí společnosti White Star Line a Oceanic Steam Navigation z Velké Británie, akcie jsou v moci International Navigation ve Velké Británii a akcie společnosti IN patří Mezinárodnímu obchodnímu loďstvu.

Společnost mezinárodní obchodní loďstvo

Pan J. Bruce Ismay z Liverpoolu(Velká Británie) je prezidentem Mezinárodního obchodního loďstva a pan P. A. S. Franklin z New Yorku je viceprezidentem společnosti v USA.
Představenstvo Mezinárodního obchodního loďstva:
Předseda: C. A. Griscom
E .C. Grenfell
John F. Archbold
John I. Waterbury
Lord Pirrie
George W.Perkins
Charles Steele
Prezident: J. Bruce Ismay
Percy Chubb
E. J. Berwind
Harold A. Sanderson
P. A. B. Widener
Charles F. Torrey
J. P. Morgan ml.

Mezinárodní obchodní lodstvo vlastní díky dceřiným společnostem White Star Line, Red Star Line, Atlantic Transport Line, National Line a Leyland Line.

Všeobecné pojednání o parníku Titanic

RMS Titanic byl vyroben v loděnicích Harland and Wolff v Belfastu. Byl spuštěn na vodu 31. května 1911. Výtlak byl 46 328 tun, délka 269,1 metrů, šířka 28,25 metrů. Člunová paluba a můstek byly 21.34 metrů nad vodou. Dle tvrzení prezidenta Ismaye mohla loď plout s dvěmi plně zatopenými vodotěsnými komorami.
Royal Mail Steamer Titanic stálo včetně vybavení 1 500 000 000 šterlinků(7 500 000 dolarů).
V době katastrofy byl náklad pojištěn 1 milionem liber.
Titanic byl přesnou kopií sestry RMS Olympic, parník White Star Line, má jen jednu vyjímku a to že se na palubu vejde 2559 cestujících a 903 členů posádky.

Zatěžkávací zkoušky parníku Titanic

V pondělí 1. dubna 1912 proběhly zatěžkávací zkoušky, které trvaly 6-7 hodin. Bylo provedeno několik cvičných obratů, byly naladěny kompasy, loď plula plnou parou, při níž nedosáhla maximální rychlosti. Při zkouškách byl na palubě zástupce společnosti konstruktér Thomas Andrews, který vše kontroloval. Pan Andrews udělal pár testů v Southamptonu.
S posádkou plula loď z Belfastu do Southamptonu, kde je čekaly další testy. Do Southamptonu loď dorazila 3. dubna o půlnoci. V poledne 10. dubna 1912 Titanic vyplul na svou panenskou plavbu se zastávkami v Cherbourgu a Queenstownu do cílového New Yorku.

Záchranné čluny

Posádka se dostala na palubu Titaniku několik hodin před vyplutím a stihli jen jedno cvičení spouštění záchranných člunů na vodu a poté byly vytahovány opět nahoru na člunovou palubu.

Certifikát Britské obchodní rady

Ve středu ráno, kdy Titanic vyplul, se dostal na loď kapitán Clark a udělil Titaniku certifikát na povolení plavby.

Člunové jeřáby a čluny Titaniku

Titanic byl vybaven 16 dvouramennými jeřáby, které dovolují nést 3 čluny na jeřábu. Jeřáby mohly zvedat 48 člunů, jenže loď měla jen 16 záchranných člunů a 4 skládací čluny, což splňovalo podmínky Britské obchodní rady. Titanic měl 14 člunů s 65 lidmi(celkem 910 lidí), dva čluny s 49 osobami(196 osob), takže celková kapacita člunů je 1176 člunů. Na palubě je připraven záchranný pás.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

FB TITANIC-WSL

E-MAIL: TITANIC-WSL@EMAIL.CZ