Last video "Titanic-WSL"

Stavba Titaniku- Vodotěsné přepážky

2. června 2012 v 23:33 | Patrik Martiník |  Stavba Titaniku
Podpalubí Titaniku obsahovalo 16 vodotěsných komor. Byly označeny A-P, zvedaly se od vnitřního dna a procházely pěti palubami nad ním. První dvě přepážky a posledních šest přepážek dosahovalo na Palubu D, šest přepážek dosahovalo k Palubě E.
Na přídi byly první dvě přepážky neprůchodné, stejně tak poslední přepážka na zádi lodě. Přes všechny ostatní přepážky se topiči atd. mohli v pohodě dostat. Na palubě dna byly jedny dveře, v přepážce K, tam se chodilo do mrazícího boxu. Na Palubě G nebyly žádné dveře. Přepážky na palubě F a E měly dveře všechny přepážky. Tyhle dveře šly zasouvat na stranu, nebo je zavírat ručně.
V přepážkách D až O byly stroje a kotelny, 12 uzavíratelných dveří, které se daly zavírat činností na můstku. Když byly dveře otevřeny, tak je držely západky. V případě nehody kapitán povolil západky uvolnit a 12 dveří šlo směrem dolů, společně s varovným signálem. Brzdící zařízení brzdilo pád. Uzavření trvalo přibližně 30 sekund. Poté se mohly otevřít ručně.
V každé komoře byla nouzová cesta ven na člunovou palubu. Tahle komora patřila těm, kteří nestihli přejít přes vodotěsné přepážky.
RMS Titanic měl 16 vodotěsných komor, který byly oddělovány vodotěsnost. Paluba dna lodi byla vodotěsná, a to jen od komory parní turbíny k zádi(první přepážka A). Ve všech palubách byly schodiště, šachty, atd. Loď byla navrhována tak, aby při zaplavení dvou komor loď byla na hladině a tím pádem se neměla potopit i při zatopení prvních 4 komor na přídi. Proto se Titaniku říkalo "Nepotopitelná loď". Potvrdil to i časopis "The Shipbulider", který se zajímal o lodní stavitelství.. Hold realita je jiná...
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

FB TITANIC-WSL

E-MAIL: TITANIC-WSL@EMAIL.CZ