Last video "Titanic-WSL"

Stavba Titaniku- Elektrická energie

6. června 2012 v 16:45 | Patrik Martiník |  Stavba Titaniku
RMS Titanic měl pomocné motory s generátory, každý měl 400 kilowattů a vyráběl proud s napětím 100 woltů. Nad komorou parní turbíny byly umístěny 4 hlavní zdroje a 30 kg generátory.
Titanic měl velkou spotřebu elektrického proudu, což se předpokládalo. Na síť bylo umístěno 10 000 žárovek, v kabinách prvních tříd(převážně) 562 elektrických topidel, 153 elektromotorů pro jeřáby, čtyři nákladní navijáky(3 tuny) a 4 člunové navijáky(750 kg). Elektřina byla důležitá pro ventilátory ve strojovnách a kotelnách, také pro 4 výtahy(12 osob), tři výtahy byly pro první třídu a jeden výtah pro druhou třídu a elektrické zapojení bylo důležité i pro telefony. Elektrika měla významnou roli ve spojení mezi strojovnou a můstkem, můstek a přídí a zádí, můstkem a hlídkou na stráži, a vlastně, skoro po celou loď. Titanic měl 5 kilowattový generátor Marconiho telegrafické stanice, elektřina zajišťovala chod elektrických přístrojů v tělocvičně, loupačů, kráječů, míchačů, šlehačů atd. Elektřina se starala i o zavírání vodotěsných dveří, pro hodiny(například na Velkém schodišti, ale nejen na něm), pro ukazatele na můstku a o strojovnu.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

FB TITANIC-WSL

E-MAIL: TITANIC-WSL@EMAIL.CZ