Last video "Titanic-WSL"

Stavba Titaniku- Pohonná zařízení

31. května 2012 v 16:41 | Patrik Martiník
RMS Titanic měl tři lodní šrouby a kombinované pohonné zařízení. Ty tvořily 2 skupiny čtyřválcových pístových parních strojů trojčinného expanzního typu, Titanic měl 2 třílistové lodní šrouby, jeden vážil 38 tun a nízkotlakou turbínu. Pístové stroje a turbíny byly využity i v roce 1907 na lodi Laurentic, která byla menší než Titanic. Při použití loď měla menší spotřebu páry a byla stabilní.
Výkon turbíny a strojů byl odhadován na 50 000 k, takže 23 uzlů, ale dalo se i více- Titanic mohl zvládnout i 25 uzlů. Turbína byla vyložena v zádi. Za ní, směrem k přídi, byla komora s pístovými stroji a 6 komor s 24 oboustrannými a 5 jednostrannými kotly. Všechny kotle měly průměr 4,79 m, oboustranné 6,08 m a jednostranné 3,5 m. Každý oboustranný kotel měl 6 topenišť, jednostranné 3 topeniště.
Od kotlů vedlo do strojovny potrubí páry a uzávěry třech vodotěsných přepážek. V přepážkách byly strojovny, které oddělovaly strojovny od kotelen, na každé uzávěrce byl nainstalován bezpečnostní uzávěr, kdyby praskl, tak pára zůstane. Krom dvou hlavních rozvodů páry přípojky vedly ke generátorům a pomocným strojům(nouzová výroba elektrického proudu).
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

FB TITANIC-WSL

E-MAIL: TITANIC-WSL@EMAIL.CZ