Last video "Titanic-WSL"

Zrod Titaniku

10. dubna 2012 v 9:00 | Patrik Martiník(inspirace titanicworld.cz) |  Zrod Titaniku
Šedesátá léta 19. Století byla ve znamení lodní nadvlády nad ostatními dopravními prostředky. Lodní přeprava se rozvíjela každým rokem.
Společnost White Star Line se rozhodla, že bude dělat obrovské lodě, které ještě svět nespatřil. Za zrodem Titaniku stojí James Pirrie, společník podniku White Star Line, která měla své území v Belfastu.
V roce 1907 se společnost rozhodla, že neudělá jednu obrovskou loď, ale rovnou tři. První loď, která měla být postavena, je Olympic, druhá loď Titanic a třetí Gigantic, který se ale kvůli katastrofě Titaniku nedostal ani do doku.
White Star Line uzavřela spolupráci s loděnicí Harland & Wolff. Do čela společnosti se dostal T. H. Ismay. Společnost, která vymyslela Titanic, už měla pár lodí za sebou, většinou to byly malé lodě, které pluly do Austrálie kvůli zlatu.
Tenhle krok White Star Line vyneslo na ty lepší místa mezi lodní společnosti. Samuel Cunard v 19.století udělal pár lodí(Brittania) a tím pádem se linka mezi Evropou a Amerikou stala slavná.
Firmy White Star Line a Cunard měly za úkol udělat lodě, který vyrazí lidstvu dech. Cunard vymyslel lodě jménem Lustania a Mauretania, obě lodě byly v té době největší a rychlejší.
Cunard udělala velké lodě a White Star Line musela odpovědět. I když společnost měla parníky Teutonic, Atlantic a Oceanic, ale na lodě Cunardovy společnosti to nestačilo. Rychlost? V tom by White Star Line neuspěla. Ale v luxusu a velikosti měla tato společnost velké ambice.
White Star udělala nákresy lodí Olympic a Titanic a to vše schůzce Pirrieho a Bruce Ismaye. Obě lodě měly být větší než Cunardovy díla(téměř o 33 metrů), měla být pomalejší o 4 uzle a lodě by měly vážit 46 000 tun.
No jo, nákresy byly dodělány, ale kde lodě udělat? Nakonec jim umožnila doky loděnice Harland & Wolff, která měla s White Star Line "smlouvu". Společnost udělala lyžiny, aby se stavěly zároveň dvě největší lodě- Olympic a Titanic.
S Titanicem začli dělníci pracovat v pondělí 31.Května 1909. Dva roky se pracovalo na Titaniku. V té době byl Olympic uý na své první plavbě. V témže dne byl také Titanic dokončen a připraven na spuštění. U doku byly velké skupiny diváků, které poprvé viděli tuto robustní stavbu.
2.Dubna 1912, tedy 10 měsíců po vyplutí na oceán, Titanic dělal zkoušky před lidmi z různých organizací. Titaniku museli pomoct remorkéry, loď se dala směrem k Irskému moři. Během plavby se zkoušelo vše a to doslova. Dokonce se muselo zkontrolovat radiotelegrafické spojení.
Komu má Titanic nejvíce děkovat? Thomasu Andrewsovi, konstruktérovi Olympicu a Titanicu. Všechny společnosti se shodly, že právě Andrews je nejlepším konstruktérem.
Ve středu 3.Dubna 1912 Titanic doplul do Southamptonu, za týden přišla velká premiéra. Během týdne se na Titanic přišly podívat stovky lidí, kteří jako by tomu nemohli věřit. I větší parníky byly oproti Titaniku malými.
Titanic během týdne jen stál, ale vevnitř se děly věci- Pracovníci Ministerstva obchodu obcházeli každou kajutu a kazdý pokoj, od přídě k zádi. Záchranné čluny, bezpečnostní ohňostroje, nic nemohlo utéct zkušeným očím. Kontrolu prováděl kapitán Clark. Nějaké prohlášení ho nezajímalo, chtěl vnímat jen své.
Každé ráno chodil na palubu Thomas Andrews, a procházel se po lodi. Pokoje, kajuty, jídelny, salóny... Byl hlavním architektem při rovnání stolů, postelí, židlí atd.. 9.Dubna napsal Andrews ženě: "Titanic je připraven, nemohu se dočkat, až vyplujeme. Budu dělat firmě čest." 10. Dubna přišel na palubu již v 6 hodin ráno a inspekce dopadla dobře.

Technické informace

Délka lodi: 269,1 m
Šířka: 28,25 m
Výška od kýlu ke kapitánskému můstku: 32 m
Kýl- nejvyšší bod- 56 m
Váha: 46 328 tun
Ponor: 10,54 m
Výtlak: 52 310 tun
Cestující: 3000 osob
Záchranné čluny: 20
Dřevěné čluny: 14
Skládací čluny: 4
Další čluny: 2
Kapacita člunů: 1178 osob
Maximální rychlost: 24- 25 uzlů(44- 45 km/h)
Pohonné jednotky: 2 krajní šrouby(28 t)
1 střední těžký(22 t)
Pohon: 2 čtyřválcové pístové parní stroje, trojčinný expanzní typ
nízkotlaková parní turbína
Výkon: 55 000 koní
Kotle: 29
Vodotěsné přepážky: 15
(zdroj titanicworld.com)

Plány palub

Člunová paluba:
Paluba A:
Paluba B:
Paluba C:
Paluba D:
Paluba E:
Paluba F:
Paluba G:
Spodní paluba:
Lodní šrouby:
(Zdroj titanicworld.cz)
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

FB TITANIC-WSL

E-MAIL: TITANIC-WSL@EMAIL.CZ