Last video "Titanic-WSL"

Středa 10.Dubna 1912- 1.Den plavby

10. dubna 2012 v 14:45 | Patrik Martiník(inspirace titanicworld.cz) |  Důležité momenty Titaniku
10. Dubna 1912. Den, kdy se historie lodí výrazně měnila. Na lodním nádraží v Southamptonu je často pusto a prázdno, ale dnes tu je plno. Cestující byli dopravováni na nádraží buď auty s osobními řidiči, nebo vlaky.
Nádražní hodiny ukazovaly 9 hodinu ranní a cestující už byly roztroušeni po nábřeží. Před nimi stála trumf White Star Line- Titanic. Ze tří komínů už dýmylo, zatímco ze čtvrtého ne. Bylo jasné, že den D je tu.
Lidé, a to nejen cestující, se shromažďovali do skupin aby viděli to, co nikdy nespatřili. V tuto dobu chodili ti, kteří se o Titanic starali snad nejvíce: Důstojníci, topiči, mechanici, stewardi atd.. Středa pro hotely znamenala obrovský "boom", všechny noclehy byly zabrány.
Všichni se divili nad velikostí lodě, cestující si krátili čas mezi vyplutím prohlížením lodi, nejvíce lidí přicházelo na člunovou palubu. 23 metrů nad hladinou vody- to byl Titanic.
Cestující "nejhorší" 3.Třídy se podrobili lékařským povinnostem, ti co tento krok absolovali, s pomocí stevardů hledali své pokoje. Třetí třída byla docela luxusní, pro některé to byl zázrak. Místnosti 3. Třídy byly větrány, měli elektrické světla, společenskou místnost, jídelnu atd.. V ní jedli cestující dobroty, které často v normálním životě neměli. Třetí třída pro některé byla levnou záležitostí.
Zavazadla se také dostaly na palubu Titaniku, všude na lodi bylo plno. Cestující zahlédly čluny a někteří se pousmáli. Každý si myslel, že Titanic je nepotopitelný.
Kapitán lodi Edvard J. Smith měl před vyplutím návštěvu, která před 12. hodinou odešla, napsal, že loď je připravena.
Smith si promyslel v hlavě, že vymění vrchního důstojníka Murdocha za Wilda a to pravděpodobně kvůli tomu, že Smith byl s Wildem na palubě Olympicu.
Většina strojníků, topičů, námořníků atd. přišli na loď týden před plavbou s účelem se seznámit s lodí a tzv. se sehrát. Ale týden byl málo, někteří se na obrovské lodi ztratili. V týdnu, kdy Titanic vyplul, byla velká stávka horníků. Takže se mohlo stát, že Titanic nebude mít dostatek uhlí. Loď měla 159 topenišť a bylo použito 650 tun denně, dokonce parníky Oceanic a Adriatic museli Titanicu dodat "černé zlato". White Star Line dokonce koupila uhlí od lodi New York.
Zrušení plaveb lodí Oceanic a Adriatic právě kvůli nedostatku uhlí znamenalo, že lidé z těchto lodí byli přesedláni na Titanic. Někteří cestující odmítli, protože jednoduše neměli peníze. Lístek 2. třídy stál více než 1.třída na některých jiných lodích. Někomu vadilo, že Titanic je velký, někdo nevěřil, že Titanic se dostane do New Yorku, panenské plavby mají spoustu pověr...
Ve 12:00 zazněly zvonce aby zdůraznili, že největší loď světa vyplouvá. Všichni, co byli přítomni na nádraží, mávali, i když nevěděli komu. Skupinka topičů se zpozdila a nestihla loď, i díky tomu, že poddůstojník je nenechal nastoupit.
Před vyplutím nastoupil na loď George Bowyer, lodivoď Titanicu. Tím pádem musela být vytyčena vlajka. Bowyer se ohlásil Smithovi a šel se podívat, zda jsou všichni na svých místech.
Kapitán dal rozkaz: "Uvázat remorkéry!". Rozkaz byl do minuty splněn. Signální zvonce se hýbaly a stroje se daly do pohybu. Titanic pomalu vyplouvá. Lodivoď řekl "Pomalu vpřed!", důstojník chopil telegraf a šrouby šly do pohybu.
Skoro všichni byli na člunové palubě, někteří už byli na pokojích a z oken mávali. Na nádraží bylo plno a všichni dávali hold těm, kteří odplouvají.
Hned po vyplutí mohla přijít katastrofa. V Southamtonu byli přivázány lodě New York a Oceanic. Ocelová lana se napnula a poté praskla. Lidé se polekali. Některé lana se dostali i na nádraží mezi lidi. New York se přibližoval Titaniku, kapitán lodi nakázal zastavit motory. Remorkéra, která doprovázela Titanic, obeplula New York a upevnil lano, díky nimž a motoru se dostala loď zpět k nádraží. Ale i tak, se New York přibližoval Titanicu a už se zdálo, že se srazí. Ale nakonec se nesrazila s Titanikem, ale trochu s Oceanikem, i když to bylo opravdu jen ťuknutí. Všichni si oddechli.
Titanic mohl opět zařadit velkou rychlost a pádit směr New York. Bohužel, nepočítali s lodí Oceanic, lana se opět přerthla, a na břehu museli lidé odstoupit, aby je lana, která se pohybovala velkou rychlostí, nezasáhla. Tentokrát ale lana vydržela a jak Titanic byl v bezpečí, lana se povolila.
Titanic plul kolem zátoky Southamptonu, u ostrova Wight se obrátil doprava, a vplul do Thornského kanálu.
Ústí ostrova Wight hlídali torpédoborci, zpomalil a důstojníci s kapitánem po žebříku šli do kutru, který je odvezl zpět do Southamptonu. Poté se opět vrátili na palubu Titaniku, který zabral a plul směr Francie.
Cestující se dívali po kajutách, palubách atd. Symonds zjistil, že nejsou dalekohledy. Jakmile se to Lightoller dozvěděl, šel to říci Murdochovi. Ten dodal, že o tom ví a udělá vše, aby bylo vše v pohodě.
Odpoledne se Titanic "setkal" s La Manche, vítr byl slabý, hladina byla klidná. Byla zima i přesto, že paprsky doléhaly na palubu.
Slunce postupem času zmizelo a Titanic zamířil k francouzskému pobřeží, kde stály lodě Normadic a Traffic(obě lodě patří společnosti White Star Line). Tyto 2 lodě měly za úkol dodat další cestující a předat poštu. Kolem 20:30 se Titanic opět pohnul a plul k Irsku. Tam naposled Titanic spatřil Evropu.
Na Titanic v Cherbourgu nastoupila většina cestujících nejbohatší třídy.
K večeru se podávala večeře, tedy alespoň v 1. třidě. Na lodi hrála hudba od hudebníků, skoro všechny salóny a kuřárny byly naplněny k prasknutí, byla výborná nálada. Kolem 23 hodiny se místnosti vylidnily a najednou byl klid.. Loď nevydávala žádné zvuky, jen občas se Titanic zachvěl. Lidé byli po prvním dnu nadšeni....
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama

FB TITANIC-WSL

E-MAIL: TITANIC-WSL@EMAIL.CZ