Last video "Titanic-WSL"

Duben 2012

Hledání obětí zkázy Titaniku+ pohřbení

30. dubna 2012 v 23:29 | Patrik Martiník(inspirace titanicworld.cz) |  Důležité momenty Titaniku
15.Dubna 1912 majtelé White Star Line rozhodli, že vyloví těla obětí. Společnost si koupila k tomu A.G Jones & Co, ta najmula loď Mackay- Bennett.
Středa 17.Dubna 1912. Na Halifaxkém nádraží stojí loď jménem Mackay- Bennett na svojí nejhorší plavbu. Budou vyzvedávat mrtvoly. Na lodi bylo více než tuny ledu, sto rakví a balzamovací prostředky. Na lodi byli dobrovolníci, kteří za tuhle práci dostanou zaplaceno.
Mackay- Bennett dorazila na místo potopení 20.Dubna v osmé hodině večerní a druhý den ráno začali vytahovat. Byly vlny, lodi se přesto podařilo vytáhnout 51 těl. To se označilo číslem. K tomu bylo napsáno kolik tělo váží, měří, věk, znaménka, tetování atd. Také byly zapsány cennosti, které osoby měly.
Těla se pomalu rozkládala a tomu se nikdo nedivil, těla byla uprostřed Atlantiku týden. Některé oběti byli zraněny. Ve 20:45 se na palubě lodi konal smuteční obřad. Do moře vrátili celkem 24 těl.
Čtvrté tělo, které posádka nalezla, bylo v podobě malého dvouletého chlapce. Zápis byl stručný: "Žádné identifikační znaky. Žádné svršky a majetek."
23.Dubna 1912 bylo na palubě 80 těl a poté loď zasáhly bouře. I tak ale od 4:30 začaly práce a bylo vyloveno 87 těl.
White Star Line poslala na místo další loď, Minia(majitel American Telegraph Ltd.). Odplula z Halifaxu 22.Dubna o půlnoci a na místo ztroskotání dorazila v pátek 26.Dubna v 6:15. Na Mackay- Bennett bylo nacpáno dalších 14 těl a více se do lodi nevešlo. Na palubě Mackay- Bennettu bylo 306 těl a 116 pohřbila posádka do moře.
Minia převzala štafetu od Mackay- Bennettu. Bylo špatné počasí a loď vytáhla pouze 17 těl. Kapitán Minie W.G.S. DeCartenert řekl White Star Line, že zbývající těla byly proudem vyplaveny do Golfského proudu. 6.Května 1912 se vrátila Minia do Halifaxu. Z přístavu Sorel byla vyslána na místo loď Montmagny.
Ta ale nebyla úspěšná. Protože byla mlha. Loď vytáhla jen 4 oběti. V pátek 10.Května 1912 nalezla loď Harolda Reynolda, kormidelníka Titaniku. Odpoledne našli tělo C. Smithe, který se staral o kabiny.
V pondělí 13.Května 1912 v Louisbargu vyložila Montamagny 3 rakve, ty byly převezeny do Halifaxu.
White Star Line stále neměla dost a vyslala na místo další loď- Algerine, ta našla jednu oběť- stewarda salonu Jamese McGradyho. To byl poslední člověk, který byl vyloven.
Dohromady se našlo 328 těl, 119 lodě vrátila zpět do moře. 209 obětí se dostalo do hrobu a u 128 těl byla zjištěna totožnost.
30.Dubna 1912 připlula loď Mackay-Bennett do Halifaxu a začalo vykládání těl. Zdi bránily tomu, aby se lidé dívaly na tento proces. Jeden novinář se dostal docela blízko a vyfotil si pár dobrých fotek, foťák mu byl zabaven.
První šli na řadu oběti, které byli na přední části paluby. To znamená posádka, poté druhá a třetí třída, těla byly uloženy ve vacích. Poté šli na řadu pasažéři první třídy, tam byla totožnost známa.
Mayflower Curling Rink(tedy hřiště pro lední metanou, dnes curling) se stala márnicí. Bylo tam 67 těl. Někteří byli identifikováni a to pomocí lidí, kteří museli odhalit totožnost. Mrtví byli na kluzišti 2 týdny.
V prvním patře budovy u hřiště se přeměnilo v sídlo koronela a tam byly vydávány úmrtní listy. Tam bylo jméno, pohlaví, věk, narození, adresa atd., příčina byla jasná: "Utonutí při nehodě, SS Titanic, na moři".
Číslo 124 měl J.J Astor- nejbohatší muž na moři. Měl na sobě modrý oblek, kapesník se znaky A.V, hnědé boty s podrážkami, a hnědou košilí se znaky J.J.A. Cennosti od J.J. Astora: Zlaté hodinky, diamantový prsten, knofilíčky s diamanty, 225 Liber v bankovkách, 2 440 $ v amerických bankovkách, 5 L ve zlatých a 7 stříbrných mincí, zlatá tužka, zápisník.
Pohřby byly v pátek 3.Května 1912. Do Fairwiew Cementery bylo vloženo 50 rakví, na katolickém a židovském hřbitově 14 rakví. 4.Dubna byl pohřeb malého chlapečka, který neměl totožnost. Bez identifikace byl vložen do hrobu.

Paluba G na Titaniku

29. dubna 2012 v 20:59 | Patrik Martiník |  Paluba G
Paluba G byla nejspodnější paluba na Titaniku. Nacházel se zde sál s kurtem a ochozy. Paluba G, narozdil od ostatních palub, nezasahovala to celé šířky lodi. Byly tam kotelny a strojovna. Příďová část měla 58 metrů a pak se zužovala. Žilo v ní 45 topičů, paluba měla 26 pokojů třetí třídy. Zbytek byl nákladový prostor pro první třídu, pošta a sál. Na zádi byly uhelné bunkry, 2 komory s pouzdry parních strojů a turbíny. 64 metrů zádě patřila zásobárnou, skladištěm a 60 kajutami třetí třídy. Ta už byla pod čárou ponoru.

Paluba F na Titaniku

27. dubna 2012 v 18:55 | Patrik Martiník |  Paluba F
Paluba F patřila topičům třetí směny, protože tam měli pokoje, nacházelo se tam 64 kajut druhé třídy, ubytovací prostory třetí třídy. Poté byly 2 velké salony, jídelna pro třetí třídu a prádelna. Před jídelnou byl krytý bazén- teprve třetí na světě po Olympicu a Adriaticu a také Turecké lázně.

Mohl být Titanic zachráněn? 10 způsobů jak ano..

27. dubna 2012 v 16:07 | Patrik Martiník |  Novinky ze světa Titaniku
Již 100 let se ptáme, proč se potopil nepotopitelný královský poštovní parník Titanic. Tu jsou možné důvody
1. Titanic mohl být lépe postaven
Tato nehoda se vyšetřovala a vyšetřuje dodnes. Podle některých studií byl Titanic prakticky nedokonale postaven. Jde o nýty, ty držely trup méně, než u jiných lodí. Výborným příkladem je sestra Olympic, když narazil do lodě Hawke, nýty při plavbě padaly. Když nýty nevydrží při srážce s lodí, nevydrží ani při kontaktu s ledovcem...
2. Na Titaniku bylo málo člunů
Ano, to by na potopení nemělo vliv, ale na záchranu cestujících ano. Předpisy dané v roce 1912 určovaly, že každá loď by měla mít 16 záchranných člunů. Andrews měl tedy přesně 16 člunů, ale dobře věděl, že pro více než 2000 cestujících by to nestačilo. Možná mohl dát na loď Christholmovými čluny, které by měly kapacitu 2730 osob, ale peníze stály v cestě...
3. Titanic měl poslechnout všechny varování
Trasa mezi Southamptonem a New Yorkem byla plná ledovců. 11. Dubna 1912 se srazila s ledovcem loď Niagara. A kde? Pouze 15 km od místa, kde ztroskotal Titanic.
4. Titanic měl při objevení ledovce zrychlit
Pravděpodobně kdyby Titanic zrychlil, ne zpomalil, tak loď by se mohla dříve otočit. Podle odhadů by TItanic mohl ledovec minout.
5. Titanic měl do ledovce narazit přídí
Ředitel Harland and Wolff Edward Widling řekl, že kdyby Titanic narazil čelně, srážku by přežil. Možná prý pár lidí by při nárazu zemřelo, zaplaveny by byly jen první přední komory.
6. Titanic měl nechat zaplavit zadní komory
Kdyby Kapitán Smith nechal zaplavit zadní komory, loď by se nenakláněla a nenabírala tak rychle vodu. Titanic by přežil možná i o 4 hodiny déle.
7. Titanic by mohl mít lepší kormidlo
I když kormidlo pro Titanic vážilo 101 tun, a i když bylo krásné, tak nefungoval stoprocentně. Lodě od milionářů ale chtěly mít krásné kormidla, aby to vypadal pěkně(stejně jako čtvrtý komín). Tvar byl zajímavý a loď reagovala pomaleji. Titanic málem nenarazil do ledovce. Kdyby měli jiné kormidlo, Titanic by doplul do New Yorku...
8. Titanic měl mít lepšího kapitána
Kapitán jak přišel na můstek, řekl "Poloviční vpřed!". Kdyby loď stála, voda by se tak nenaplňovala. A navíc Smith neznal poškození. Kdyby počkal na dojmy důstojníků, mohl být královský poštovní parník o pár hodin déle na hladině.
9. Titanic se měl chystat na konec
A opět za to "může" Kapitán Smith. 10 minut po nárazu bylo jasné, že loď se potopí. Kapitán se duševně zhroutil a vydával nepřesné rozkazy. Třeba "Vykloňte čluny!". Smith měl čluny spouštět dříve. Všechno by se zrychlilo a bylo by více zachráněných lidí.
10. Radisté neměli být hrabiví
Radisté TItaniku dělali vše co mohli, aby Titanic zachránili. Takže vinu na ně nikdo neválí. Když Californian chtěl Titaniku zaslat zprávy o ledovcích, tak radisté jej odmítali. Radista Californianu šel poté spát, jen 10 minut potom, co Titanik se hlásil o pomoc..

Paluba E na Titaniku

26. dubna 2012 v 17:09 | Patrik Martiník |  Paluba E
Na palubě E byli kabiny první, druhé i třetí třídy.

Hra: Dive to the Titanic

25. dubna 2012 v 22:58 | Richard Lizák |  Ostatní věci okolo Titaniku

Recenze hry Dive to the Titanic

Dnes bych Vám chtěl představit a ohodnotit další hru, která se týká Titaniku. Jedná se o simulátor, který věrně simuluje potopení k vraku Titaniku v ponorce.Pojďme si tuto hru více představit, říct pár základních fakt, a ukázat i pár obrázků ze hry.

Vaším úkolem v né moc dlouhé kampani bude prozkoumat přední polovinu Titaniku. Ve své ponorce s názvem Nephron budete plnit celkem 5 misí. Zmíněná 1 mise bude vždy trvat 1 den. Pokud jste viděli film Titanic, ponorka Nephron Vás nějak neohromí a ve hře je ponorka prakticky kopie originálu. Další pomůcka, která Vám bude velmi pomáhat je samozřejmě robot se kterým budete prohledávat kajuty a jednotlivé paluby. Součástí je taky obchod a aukce. Aukce probíhá vždy po každém dnu. Na aukci se draží předměty které v Titanicu najdete ale i fotky které z vraku pořídíte. V obchodě si pak za peníze z aukce můžete dokoupit pro své plechové vodní miláčky nové světla, motory, nebo například lepší baterie. Ponorka a robot jsou do detailu velmi propracovaní na dobu vydání hry. Vašími hlavními starostmi bude čas, protože máte jen určitou dávku kyslíku a energie v bateriích půjde bezkompromisů dolů.

Teď k samotnému vraku Titanicu. Ve hře je zpracována přední část vraku od člunové paluby až po palubu E. Zbylé dvě paluby F a G jsou navždy hluboce skryty v písku. Setkáte se se slavným schodištěm, kajutou kapitána Smithe a s dalšími zajimavými oblastmi ve vraku. Uvnitř je vrak opravdu věrohodný, jen navigace vaším navigátorem je trochu zkreslená. Pokud budete hrát Dive to the Titanic na nejvyšší detaily rozhodně si hru pořádně užijete. Pokud projedete všech 5 misí odemkne se vám tzv. Explorer mode, nebo-li volný průzkum lodi

Moje hodnocení: Hra zaujme opravdu jen toho kdo se nějak zajmá o Titanic, nebo ho tato katastrofa alespoň minimálně zajimá. Pro ostatní bude zřejmě hodinové projíždění né příliš rychlým robotem po vraku nudné. Velice mi ve hře chybí i druhá polovina vraku, protože po chvilce v přední části jsi řeknete: "A dál?" Robot může kromě stěn a dveří projíždět skoro vším. Nějaké korály ho nezastaví a na reálu Vám to zase trochu ubere. Již zmíněný "navigátor" je ke hře podle mě spíše jen ke zmátnutí. Bude vám tam co 30 vteřin říkat kam máte jet. Bohužel nerozezná překážky, a tak vám řekne ať jedete nahoru i když máte nad sebou neprostupný strop. Hydraulickou rukou, kterou zvedáte všelijaké předměty můžete projít doslova vším. Hra je dle mého velmi krátká a za jeden den jí projedete i 2x.

+ detailní polovina Titanicu
+ detailní nástroje a stroje
+ realistické zvuky
+ realistické chování ponorky i robota
+ explorer mode

- není druhá polovina vraku
- prostupnost některých věcí
- krátká kampaň
- špatný navigátor

Moje hodnocení v % : 84%

Pokud by jste měli jakékoliv dotazy ohledně hry pište do komentářů.
Příště si ukážeme Titanic ve hře Ship Simulátor 2008 ale teď ješt pár screenu z Dive to the Titanic

Paluba D na Titaniku

25. dubna 2012 v 19:20 | Patrik Martiník |  Paluba D
Na Palubě D, resp. na přední části, měli pokoje 108 topičů. Spirálové schodiště spojovalo palubu s kotelnami, takže kotelníci nepřekáželi cestujícím. Poté byla oddělená promenáda pro třetí třídu a následovaly kajuty prvních tříd. Následovala hala, která měla 25 metrů se schodištěm a také jídelna první třídy, kde obědvali skoro všichni cestující první třídy. Za jídelnou byla přípravna jídel. U zádi byla kuchyně první a druhé třídy. V Palubě D měla sídliště i lodní nemocnice a , jídelna druhé třídy a kajuty pro první třídu. Záď patřila k ubytování druhé a třetí třídy.

Paluba C na Titaniku

24. dubna 2012 v 18:53 | Patrik Martiník |  Paluba C
Paluba C přesahovala od přídě po záď. V přední části na palubě je příďová nádstavba, tam jsou navijáky pro kotvy, kuchyně posádky a také jídelna pro topiče a námořníky. Za nádstavbou je promenáda třetí třídy, která měla 15 metrů a mezinádstavba, která měřila 137 metrů a pojmula 148 kajut cestujících nejbohatší, první třídou. Na palubě byla kancelář hospodáře a kancelář pro informace, tam byly příjmány telegrafy cestujcích. Poté byla oddělená promenáda a na ní knihovna druhé třídy. Poté následovala dlouhá mezinádstavbová paluba a hlavní vchod třetí třídy. Za ním byla kuřárna a také společenská místnost třetí třídy.

Paluba B na Titaniku

23. dubna 2012 v 18:08 | Patrik Martiník |  Paluba B
Paluba B byla rájem pro milionáře, ti měli na této palubě pokoje. Ty byly různé a měly většinou jiný styl, patřil tam obývák, předpokoj a koupelna. Místo lodních kulatých oken byly velké okna, jaké známe např. v paláci. Nebylo zde topení, ale krby. O nábytek se starali ti nejlepší architekti. Lístek do první třídy stal 870 liber, tedy 4350 amerických dolarů, to znamená, že kdybychom to převedli do českých měn, stálo by to rovný milion). V zadí části této paluby byla restaurace, stěny byly udělány dřevem, který byl žlutohnědý a byly tam velké výklenky a na něm závěsy. V další části byla pařížská kavárna, vypadalo to jako balkón, byly dřevěné stoly a proutěné židle.
Na Palubě B bylo 97 kajut, které vměstnali až 198 cestujících první třídy, restaurace, salón a kuchyně. Přední část paluby B se značila mezinádstavbovým prostorem , která měla 37 metrů, na přídi byla úchytka kotev, kabelů a lana pro zavázání v přístavu. Kotvy byly zavěšeny po stranách a třetí byla u paluby příď. nádstavby. Paluba B pokračovala oddělenou 32 m. palubou zádě, ta byla jako "promenáda" třetí třídy, poté byl dokový můstek.
(KLIKNĚTE NA ZOBRAZIT VÍCE)

Speciál o Titaniku(ČT24, Hyde Park)

23. dubna 2012 v 14:27 | Patrik Martiník
Ve dne potopení Titaniku se vysílal na ČT24 pořad Hyde Park o Titaniku. Má to kolem hodiny, ale na konci to moc o zaoceánském parníku společnosti White Star Line moc nebylo..
 
KLIK! na odkaz, nebo na obrázek.

FB TITANIC-WSL

E-MAIL: TITANIC-WSL@EMAIL.CZ